24. 9. 2014

SONY SMARTBAND inteligentný náramok pre aktívnych

Pri písaní recenzie na Xperiu Z1 Compact som Vám sľúbila pokračovanie, a rovnako aj fotky nafotené týmto smartfónom plus videjko o teste vodeodolnosti :) Prišiel čas na splnenie úlohy, a tak Vám dnes prinášam kopec ďalších zaujímavých informácií. Ale vzhľadom k dĺžke tohto príspevku, musím post s fotografiami a videom spracovať samostatne, tak si budete musieť na to ešte chvíľku počkať :)
Verím, že len málo z Vás vie, čo to vlastne Smartband je, pretože ja som o tom tiež nepočula do chvíle, pokým mi bolo oznámené čo budem testovať. A tak som okamžite začala googliť a čítať popis a recenzie na čo je v podstate táto vecička dobrá. Začnem samozrejme balením, ktoré je síce čierne a jednoduché, no podľa môjho usúdenia pôsobí veľmi kvalitne. Ukrýva v sebe 2 veľkosti náramkov, z čoho pravdaže ja som využívala ten menší, a mala som ho zapnutý na úplne najmenšom otvore :D Kto má tiež také uzučké zápästie, ruku hore! :))
Ďalej sa tu nachádza micro USB kábel - pre nabitie jadra - to je tá mini biela časť, a 16KG USB kľúč. Tu by som ešte chcela poznamenať, že náramky sa dajú zakúpiť vo viacerých farbách, takže si ich možno kombinovať s oblečením :) Avšak ak sa Vám táto myšlienka nosenia náramku nepozdáva, alebo sa Vám v danú situáciu nehodí, môžete si iba jadro vložiť do vrecka či kabelky, a aktivita sa Vám bez problémov zaznamenáva. 
Keď sa však rozhodnete náramok plne využiť, stačí jadro vložiť do vnútornej strany náramku, a teda tým pádom sa skryje, a bežne ho vidieť nebude. Náramok, rovnako ako aj smartfón je odolný voči vode a prachu. Je možné ponoriť ho do max. 3 metrov po dobu 30 minút, avšak nie do slanej vody! Veľké plus však dávam tomu, že náramok nie je kompatibilný len so smartfónmi od Sony, no možno ho pripojiť i k tým, ktoré podporujú Bluetooth 4.0 LE a majú Android 4.4 KitKat.
Predstavenie vzhľadu máme myslím statočne za sebou, a tak môžeme prejsť k tomu, na čo tento zázrak slúži. Aby sme ho aktivovali, stačí náramok priložiť k zadnej strane smartfónu, kde sa nachádza NFC, a ony sa okamžite nájdu a medzi sebou spárujú. Celkom ma prekvapilo, že sa v balení nenachádzal slovenský návod, no v podstate mi to vôbec nechýba, keďže som si pred prvým použitím pozrela jedno veľmi úslužné video.
Pravdaže pred 1. použitím je potrebné jadro pomocou micro USB káblu nabiť. Počas nabíjania LED diódy blikajú, no keď je jadro nabité, prestanú blikať a ustavične svietia - vtedy môžeme jadro odpojiť a začať ho používať. Na jedno nabitie(cca hodinku) by malo vydržať približne 3-4 dni, no mne sa zdá, že mi slúžilo aj dlhšie. V smartfóne Však ukazuje presný počet dní, koľko ešte vydrží, takže sa to dá v pohode kontrolovať. Upozorní Vás na to však aj vibrovaním, keď má menej ako 5% batérie.
Jadro obsahuje tiež vibračný motor, ktorý slúži na upozornenie či už prichádzajúceho hovoru, no rovnako vibruje aj vtedy, ak sa vzdialite od smartfónu - to je podľa mňa skvelá funkcia pre zábudlivcov :)) Na jadre sa nachádza iba jedno jediné tlačitlo, slúži však na viaceré funkcie. Viete si ním prepnúť denný a nočný režim, no toto sa dá nastaviť už v samotnom smartfóne. Ďalej však už pokračujeme zaujímavejšími vlastnosťami.
Napr. prehrávanie skladieb na smartfóne poťukaním na náramok, jedným ťuknutím spustíte či zastavíte prehrávanie, a dvojitým ťuknutím spustíte nasledujúcu pieseň.
U mňa najviac využívanou fuknciou tohto inteligentného náramku je aplikácia LifeLog, ktorá si ma okamžite získala :) Táto aplikácia zaznamenáva všetku Vašu činnosť, koľko minút ste cestovali dopravnými prostriedkami, na bicykli, koľko ste šli pešo, či koľko fotografií ste nafotili, koľko minút ste pozerali filmy, ale aj strávené minúty na sociálnych sieťach, ba dokonca aj to koľko ste spali - a aj ako tvrdo! :)) Taktiež vďaka nej zistíte spálené kalórie(aktívne i pasívne), ako dlho ste telefonovali a koľko krokov ste prešli. 
Mňa tieto zistenia vcelku prekvapili, napr. aj to, koľko krokov som spravila pri kosení trávy :D A rovnako rada som sledovala aj informácie o spálených kalóriách. Do tejto aplikácie je možné zadávať si ciele, a ono to presne spočítava, koľko ešte Vám chýba do stanoveného limitu, a či ste ho teda splnili alebo nie... Často využívanou u mňa bolo aj to, že ma náramok dokázal vibrovaním zobudiť v stanovenú hodinu, čo je určite príjemnejšie ako počuť zvuk budíka!  :)
Ako som spomínala vďaka USB kľúču môžete na smartfóne sledovať filmy, či už cestou do práce - autobusom či vlakom, no rovnako aj v práci ak Vám to okolnosti dovoľujú :))) Na fotke môžete vidieť časť z filmu Divergent(2014), ktorý som doslova hltala, a čakala čo sa bude ďalej diať, videli ste ho tiež? Na USB-čku ma prekvapilo, že sa dá otvoriť, pretože ten klasický konektor je ako zvykne bývať na všetkých uesbéčkach, alebo aspoň ja som ešte takýto nevidela, v ktorého vnútri sa skrýva menší konektor, ktorý pasuje do smartfónu, takže toto bola pre mňa takisto novinka... Tak aby som to uzavrela, myslím, že je to veľmi dobrý, všestranný pomocník, a som si istá, že v dnešnom svete si nájde, no iste už aj našiel veľa spokojných používateľov - vrátane mňa :)

2 komentáre:

  1. Waaau, tak o tom slyším poprvé, ale líbí se mi to moc! :)

    Welcome!♥Reviews everywhere

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nad smarfonom sony xperia z1 uvažujem už dlhšie :) strašne sa mi páči :) hádam sa mi ho podarí na Vianoce kúpiť a potom asi aj tie hodinky :)

    leuslifestyle.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť