30. 8. 2014

Vodotesná limetková imidžovka Xperia Z1 Compact od SONY

Dávno-pradávno sa tu na blogu neobjavila žiadna recenzia na smartfón, tak to dnes napravíme. Hneď na úvod uvediem na pravú mieru, že mi bol poskytnutý za účelom testovania, takže nemáte čo závidieť a zazlievať mi, že sa tu vychvaľujem ani nič podobné :)) Telefón, žiaľ, už o pár dní s ťažkým srdcom po niekoľko-týždňovom testovaní musím vrátiť...
Asi už mnohé viete, že ja osobne si na smartfóne dávam záležať hlavne na samotnom vzhľade, a musíte, a verím, že mi dáte za pravdu, že tento je neprehliadnuteľný a veľmi krásny. Mám rada čisté a jednoduché línie, a je úplne super ak má telefón ostrejšie hrany. Jednoducho takéto hranaté ma priťahujú viac ako nejaké zaoblené... Je dostupný spolu v 4 odtieňoch, a keď sa priznám, táto limetková ma lákala najmenej, no akonáhle som ho vybalila zo škatuľky, okamžite si ma získal - práve vďaka výraznej farbe sa už nemusím dlho prehrabávať v kabelke, pretože na mňa ihneď zažiari :)
Pýši sa HD Triluminos ™ displejom s uhlopriečkou 4,3 palcov(10,9cm), teda nie je príliš malý - poslednú dobu vyhľadávam čo najväčšie, ale zase nie je ani z tých väčších - ideálne padne aj do ženskej dlane. Pýtate sa čo je to tá technológia Triluminos? Tá totižto zabezpečuje veľmi prirodzené a verné farby. Displej je naviac vybavený technológiou X-Reality pre dokonalú čistotu a kvalitu obrazu, s rozlíšením 720 x 1280 pixlov.
Vzhľad ma teda upútal ako prvý, no ešte viac som bola prekvapená, že nie je potrebné odstraňovať zadný kryt pre vloženie SIM karty. Tá sa vkladá nabok telefónu, avšak nie v plnej veľkosti ako som bola doteraz zvyknutá, no je potrebné vylúpiť iba tú vnútornú menšiu časť. Takže toto bola pre mňa dosť veľká novinka, nakoľko som sa s ničím podobným doposiaľ nestrela.
Každý jeden bok je však funkčne využitý, a teda na vrchu nájdete 3,5mm jack pre slúchadlá, skoro po celej spodnej časti je reproduktor a na pravej strane sa nachádza tlačidlo pre vypnutie/zapnutie, hneď pod ním tlačidlá hlasitosti a ešte nižšie tlačitlo pre zapnutie fotoaparátu.
Ľavá strana pozostáva z krytu na vloženie SIM karty, toto neviem či správne nazvem - ale malo by to byť niečo ako dokovacia stanica - dá sa k tomu dokúpiť taký stojanček a ten nabíja prístroj, no počas tohto môžete bez problémov so smartfónom narábať. Vyššie už je priestor pre micro SD kartu a úplne hore je otvor pre USB kľúč.
Na fotografiách v úvode recenzie ste si mohli všimnúť zaujímavý údaj a ním je až 20,7MP fotoaparát, čo som teda zatiaľ pri iných smartfónoch nevidela, a toto podľa mňa určite nie je na škodu! Tento smartfón je totiž vyrobený s využitím rovnakých komponentov ako SONY kompaktné digitálne fotoaparáty, čo znamená, že je skvelý na vytváranie kvalitných snímok. Nedá mi inak, ako s týmito údajmi plne súhlasiť.
Pri fotení by som chcela pochváliť najmä funkciu Superior Auto, ktorá automaticky upraví nastavenia, no ešte viac sa mi zapáčila funkcia Timeshift, ktorá vytvorí až 61 snímok za 2 sekundy, a čo je skvelé, sníma ešte pred stlačením spúšte, čo oceňujem hlavne pri fotení pohyblivých objektov. Rovnako nezaostáva ani možnosť zhotovenia panoramatického záberu, ktorý má v sebe akési čaro - ja jednoducho takéto zábery milujem :) V dnešnej dobe však "letí" okamžité zdieľanie všetkého možného na Facebooku, a aj pre tento prípad je tu možnosť fotenia cez funkciu Social live. Dokonca je možné fotky okamžite - jedným jediným ťuknutím upraviť rôznymi efektami, takže kto sa rovnako rád, ako aj ja hrá s fotografiami, prišiel by si na svoje :))
Úplne hore, nad logom SONY je ukrytá malá dióda, ktorá signalizuje či už hovor(rýchlo bliká nabielo), taktiež keď mám zmeškaný hovor bliká nabielo, ale v pomalšej intezite, ale aj vybitú batériu - vtedy svieti načerveno, no v prípade, že je už smartfón dostatočne nabitý, svieti nazeleno. Perfektné, čo poviete?
A myslím, že najzaujímavejšou vlastnosťou je vodotesnosť. Určite sa už aj Vám stalo, že ste si položili na stôl telefón, a niekto zrazu drgol do pohára a voda bola razom na stole. Telefón je v tej chvíli prvým, čo zachraňujete. V tomto prípade sa však už nemusíte až tak náhliť :) Ak by ste však chceli aj nejakú tú selfie pod vodou - nie je žiadny problém, treba však dodržať max. 1,5m pod vodou a po dobu 30 minút.
Mám aj natočený video test vodotesnosti, lenže si ho neviem upraviť, takže musím niekoho poprosiť a neskôr pridám ďalší článok spolu s fotkami fotenými smartfónom :)) Určite sa je na čo tešiť, a na záver ešte pridávam fotky, na ktorých je môj synovec - keďže má nové slúchadlá v podobnom odtieni rozhodli sme sa to zdokumentovať :) A keď už spomínam slúchadlá, tie priložené majú skutočne kvalitný zvuk, a rovnako aj reproduktor na smartfóne je super, a hlavne aj keď mi niekto volá, zvonenie je hlasné, takže ho bez problémov počujú aj také hluché osoby ako som ja :D
Testovanie teda dopadlo na výbornú, smartfónu nemám absolútne čo vytknúť, ba práve naopak oceňujem viac ako zaujímavý dizajn, ktorý teda rozhodne nie je tuctový! Smartfón pracuje rýchlo, menu je jednoduché, takže sa nie je čoho báť a vďaka dostatočne veľkému a kvalitnému displeju som na ňom často pozerávala filmy - ale o tom inokedy :))
Touto cestou chcem ešte pekne poďakovať za možnosť otestovania, a už teraz mi je za ním smutno. No nič, asi si naň do Vianoc budem musieť našetriť :)
Na záver teda ešte otázka pre Vás? Dávate si záležať na dizajne telefónov, alebo Vám viac záleží na vlastnostiach a funkciách, a práve to je pre Vás pri výbere dominantné?

17 komentárov:

  1. Ja mam tiež xperiu, ale blbne... niekedy mám chuť telefón hodiť o stenu...to isté mi povedali aj iní, čo majú xperiu a aj iný model...už nikdy viac :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Netreba zase aj všetky ostatné hádzať do rovnakého vreca... To je môj názor :)

      Odstrániť
  2. Krásne fotky !! :) Už dlhšie sledujem tvoj blog,strašne sa mi páči :) ♥
    http://eeverywomen.blogspot.sk ♥
    Bola by som rada ka by si ma aj ty podporila sledovaním :) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Perfektná recenzia! Ja som nad vodeodolnými smarfonmi uvaťovala už dávnejšie, keď môj mobil spadol do potoka. :/ Strašne sa mi páči, no bohužiaľ cena je veľmi vysoká. :/

    Lea´s Beauty and Fashion Blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď si budeš priebežne odkladať peniažky, verím, že by si si našetrila :) Alebo potom už len poriadne poslúchať a napísať si oň Ježiškovi :))

      Odstrániť
  4. Odpovede
    1. Veru áno, je to proste štýlový kúsok! :)

      Odstrániť
  5. fnuk fnuk...podla toho opisu vyzerá skvelo!!! my sme mali teraz "úspešné" leto na mobily...mne môj spadol a roztieštil sa mu absolútne display a priateľov sa zas "utopil", keď bol vonku, začalo pršať, mal ho vo vrecku a proste mu natieklo do tých otvorov....vrrr. ..tá vodeodolnosť začne byť pri takýchto mobiloch asi čím ďalej vyhľadávanejšia! Takže teraz zatiaľ obaja chodíme so starými staručkými Samsungmi...Budem sa tešiť na video test!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To mi je veľmi ľúto Eli, že ste takto zle pochodili :( aj riešite opravu, či radšej sa oplatí kúpiť nové mobily? No tá vodeodolnosť je podľa mňa skutočný vynález, ktorý v dnešnej dobe dosť pomôže, ako aj ty spomínaš tú nečakanú situáciu s dažďom...

      Odstrániť
    2. Ja som ten môj odpísala....tam by sa tá oprava, a teda výmena displayu neoplatila, no a priateľ chce ísť s tým svojím ešte do opravy skúsiť...pretože sme ho nechali dva dni schnúť v ryži, takže ho človek zapne...aj také akoby bublinky na displayi zmizli...ale vydrží mu nabitý len pár hodín, tak pevne verím,e že sa to snáď možno bude dať nejak opraviť, vyčistiť svoje, vymeniť baterka, príp. niečo, aby sme ho vzkriesili:)))

      Odstrániť
  6. Ja nad nim rozmyslam, ale momentalne mam Nokiu s Windowsom a rada by som pri nej ostala, kedze s androidom nemam dobre skusenosti. Ale tato Xperia Z1 Compact mi dava chrobaka do hlavy :D Super recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ever wanted to get free Twitter Followers?
    Did you know you can get these AUTOMATICALLY & TOTALLY FREE by getting an account on Add Me Fast?

    OdpovedaťOdstrániť